iklan

August 26, 2010

lavender : crimson 1

siap-siap untuk pergi pertandingan drama mandarin.
duduk-duduk dulu sementara tunggu geng-geng yang lain.kami berjalan kaki ke dewan.
phone vibrate.1 message receive.

"u dah siap?kalau dah, turun dulu.khairee dah tunggu dekat cafe baru," pashia.
"ok." aku jawab.simple.

turun pergi cafe baru.dari jauh dah nampak khairee tengah tunggu.serius.

"dah lama tunggu? yang lain tak turun lagi ke?", i tried to create a conversation with this guy.satu kumpulan untuk pertandingan drama mandarin.tapi boleh bilang berapa patah perkataan aku sembang dengan dia sepanjang dalam kelas dan praktis drama.
"hmmm...seorang je,"  he replied. cold.

i stop my conversation.senyap.sampai la bila ke dewan.

 * dewan tempat pertandingan drama bagi bahasa asing bising dengan suara peserta-peserta.aku duduk dekat kerusi sementara tunggu kawan-kawan aku yang lain datang sambil tengok props yang kami sediakan sebelum ni.

"ada kerja tak?" khairee tetiba tanya aku.aku nampak dekat tangan dia ade eyeliner.
"tak de.tengah tunggu budak-budak ni datang.y?", agak pelik aku jawab sebab dia ni memang jarang nak bercakap dengan aku.tetiba je ni.
"tolong lukis misai.tak reti la," with smiling face.1st time kot.d.e.s.p.e.r.a.t.e.l.y nak suruh aku tolong.sebab pertandingan dah nak mula.
"ok.tapi kat luar la." aku still pelik.

aku lukis.tapi tak de la pegang-pegang muka dia dengan tangan aku .in fact dia suruh aku pegang kain dia untuk lapik kalau aku perlu pegang muka dia untuk lukis misai tu...:p

*our turn untuk present drama kami.dia lupa skrip.WELL DONE Khairee.

*************************************************************************************
aku dekat bilik dan tengah tido (anak dara pemalas.hahaha) masa aku tetibe dapat call.sapa ni?number tak kenal.

"hello",try untuk maintain suara yang ala-ala itik kesan dari tido petang.
'hello." garau.a guy.
"what r u doing? menganggu ke?"
"eh, tak la.duk dengar-dengar lagu", tipu sunat..heheheh...tak kan nak gtau baru bangun tido.eh2, maintain saham beb...hahhaa...
"ooo... sorry.for ruin our drama competition just now.i dont know what's wrong.i've memorized the line.but i got blank in front of others n our laoshi.," boleh teka sape yang call?yang lupa skrip?hehehe...
"aiya...no hal la..benda dah lepas.let bygone be bygone la.,"try untuk tak menimbulkan suasana yang serius.
"hhahahahaa... thought u will be screaming at me..and i'm ready for that.hahaha,"die gelak.
" oh...i teruk sangat ke nak scream2 ni???," aku senyum.
"tak la.u tak teruk.well, u ade berapa orang adik beradik?," dia tanya.tetibe tanya pasal adik beradik.. dekat 1st phone call pulak tu.
"4,"
"and u?,"  dia tanya lagi.penting ke nak tau?
"youngest", aku layan je dia ni.
"owhhh...and i'm the eldest." die offer maklumat yang aku tak tanya pun.
"tak tanya pun."
'tak pe, i nak gtau gak."
"u suka kucing?" dia tanya lagi.kucing pulak.
"tak.tak suka kucing.tak boleh pegang kucing.geli.", I replied.
"ala, habis kalau i nak bela kucing macam mana?"he asking me.anxiously.
"and why is that matter to me??"hohoho..menarik jugak dia ni.
"hahahaha..."

p/s nanti aku sambung lagi ye...hehehe...

4 comments:

  1. yeahhh! finalllly crita pasal ni! xsabarr nk baca the next one! lol tu ah,ko xde pun crita, tau2 dah couple. asam btul! nasib baik terserempak kat tmpat tggu van tuuuu. hahaha :p

    ReplyDelete
  2. hahahhaha....aku malu la...ingt2 nat stay single smpai abis u...hehehe

    ReplyDelete
  3. hahaha sama laa kitaaa! hahaha xpe, nk wat cane. jodoh. ececey. hehe okay, cepat buat smbungan.nak bacaaa :p

    ReplyDelete
  4. hehehhe...esok aku wat lagi..sari satu je...nati org kata aku angau...hahaha...

    ReplyDelete